influenza

2016.02.03. 19:48

Hekas, amikor mult heten azt hangoztattam, hogy ha a munkahelyen elviselhetetlen lesz a helyzet, akkor kiiratom magam betegszabira, akkor NEM ugy gondoltam, hogy legyek beteg!! Azt hiszem, most is bevalt az a tanacs, hogy "vigyazz, mit kivansz!", hiszen hetfo este mar ereztem, hogy valami nem okes, kedden talan egy picit orultem is a potya-szabadnapnak, de mara mar egeszen biztos, hogy influenzas vagyok. Es a mostani helyzetben meg szazszor nyugosebben viselem, mint egyebkent. 

Mar eleve attol kivagyok, hogy egyedul vagyok, es csak magamra szamithatok. Minden teaert kivanszorgas sokkal rosszabbul esik ennek fenyeben, mint amennyire rossz alapbol. Az alattam levo lakasban felujitas van, eddig ezt nem tudtam, de mivel nem tudok napkozben aludni az allando kalapalastol es furastol, igy eleg hamar kepbe kerultem. Egesz nap luktet a fejem, erre meg a furo hangja ratesz, es hiaba agyazok meg a nappaliban, hogy kevesbe halljam, nem segit. Nem erdekel a teve es semelyik ujsag vagy konyv sem, csak tespedek a betegsegben, es rendkivul sajnalom magam.

Az itteni szabalyok szerint 3 napig otthon lehet maradni betegseg okan orvosi papir nelkul, es nekem a mai volt a masodik, de kicsit raparaztam, hogy ha holnapra nem gyogyulok meg, akkor szervalnom kell valami papirt errol, meg Balazs is gyakorolt ram nemi nyomast, ugyhogy elkezdtem haziorvos utan kutatni (megjegyzes: a budapesti lakasomban tobb, mint 4 eve lakom, es nem is tudom, hogy merre keressem a haziorvost...nem vagyok egy beteges fajta!). Elvileg van egy Allianz-os biztositasom (mivel a TB-t otthon fizetem, ezert itt nem vagyok klasszikus modon biztositva), ugyhogy kezenfekvo volt oket felhivni. A holgy nagyon kedvesen elmagyarazta, hogy menjek, ahova akarok, es fizessem ki az ellatas dijat, es utana igenyeljem naluk vissza az osszeget. Na, hat nem lettem kisegitve ezzel, ugyhogy irany a Google, a legjobb baratunk, es elkezdtem vadaszni a haziorvosokat. Talaltam egyet 2 metromegallora, ami meg 45 percig rendelt, ugyhogy gyorsan feloltoztem, es itthagytam a furos-kalapalos lakast. Megerkeztem a haziorvoshoz, ahol senki nem beszelt angolul, es tenyleg a siras hatarara kerultem, hogy nincs nekem eleg bajom, meg most nemetul is turaztassam magam?! Vegul fel ora varakozas utan megvizsgalt egy doktorno, megmondta az iteletet: Grippe (influenza), nem irt fel gyogyszert, csak teazzak, pihenjek, es kiirt egesz hetre. 

Ugyhogy most szamuzetes lesz a szamuzetesben, bar remelem, hogy lassan jobban leszek. Nem volt maig lazmerom, ugyhogy csak saccolgattam a testhomersekletem, de most mar vasaroltam egyet, es feketen-feheren latszik, hogy lazas vagyok. Amivel kuralom magam: gyomberes tea, citromos tea, zsalyas tea, aspirin, neocitran, narancs-mandarin-banan-kiwi, nutella, piritos kenyer, krumplileves.

Egyetlen dologra probalok koncentralni: a szombati londoni utamra jol kell lennem! 

süti beállítások módosítása