SCLY - utolsó rész

2016.09.16. 19:51

TENGERPARTOK

Az már a legelején eldőlt, hogy nem fogunk egy hétig a parton lustálkodni, de azért szerettünk volna tengerezni a nyaralás során. Ahhoz képest, hogy mennyi programunk volt, és mennyit utaztunk, három strandolós program igazán szép teljesítmény! Az első és egyben legjobb és legszebb Lido di Noto volt, a sziget délkeleti részén, Noto városkától kábé 5 km-re. Miért volt szuper: homokos tengerpart, kevés ember, elegendő strandágy és napernyő, büfé a közelben, mellékhelyiség ugyanott, kellemesen meleg tenger! Egy egész napot hesszeltünk ott, és nagyon élveztük!

A következő élmény Liparin volt, ahol meglepődve tapasztaltam, hogy kavicsos a tengerpart, és a medúzaveszély miatt csak a tengernek egy zsebkendőnyi része nyitott az úszók számára. Ennél az alkalomnál az volt a különleges, hogy mivel nagyon hamar felmértük, hogy itt bizony úszás kevés lesz, így a parti hangulatot igyekeztük maxolni, és béreltünk egy kis bungalót, ahol extrakényelmes, matracos strandágyak voltak, és felettük négy cölöpön állt a bambusztető, és a cölöpök közt fehér vászonfüggönyökkel lehetett kis privát hangulatot kreálni. Ott is rendkívül jó volt pihenni, egy egészen exkluzív élmény!

Harmadik célpontunk Cefalu strandja volt, és így utólag nem is értem, mire számítottunk, hiszen ha egy könnyen elérhető, városhoz tartozó partot választunk vasárnap, hát persze, hogy tele lesz! Körülbelül 10-szer annyi ember, mint strandágy, amik persze hiába üresek, le vannak foglalva, és nem engednek oda, így már az is komoly kihívást jelentett, hogy leterítsük a saját törülközőinket a homokba egy kőfal mellett, ami pár órán át adott némi árnyékot. Aztán a délutáni szieszta és rekkenő hőség idején újra megpróbáltuk az ágyvadászatot, és ezúttal sikerrel jártunk, így az utolsó 2-3 órát már kulturáltan strandolva töltöttük.

KEDVENCEINK

Imádtuk az élménydús nyaralásunkat, legfőképpen azt, hogy egyik nap sem volt még csak hasonló sem bármelyik másikhoz, és ez a változatosság mindkettőnket feltöltött. Jó volt minden nap rácsodálkozni valamire, várni, hogy mit fúj elénk a szél, felfedezni új helyeket, és ahogy az lenni szokott, lettek kedvenceink. Noto volt a leghangulatosabb város, amit láttunk, és a hozzá tartozó tengerparton éreztük a legjobban magunkat. A legfinomabb falatokat Cefaluban ettük. Az egyik legnagyobb élmény talán a nyaralásban nyaralás volt, amikor egy vászontáskával (én) és egy hátizsákkal (Balázs) elhajóztunk Lipari szigetre, ahol gyakorlatilag minden tárgy és ruha nélkül, teljesen minimál stílusban töltöttünk egy napot, ami mindkettőnket teljesen feldobott. Ott lenni egy szigeten, csak mi ketten meg a fogkeféink és a fürdőruháink, igazán felszabadító érzés volt. Ha nincs az ember körül sok tárgy, akkor tudja igazán szabadnak érezni magát. Szerintem sosem fogjuk elfelejteni!

Ez volt tehát az idei nagy nyaralásunk, és már lázasan tervezzük a következő évit, ami 99%, hogy nem Olaszország lesz! :)