állást találni (?) - weboldalak

Címkék: munka londonban

2009.03.18. 12:00

Elérkezett az idő, hogy megosszam mindenkivel az álláskereséssel kapcsolatos tapasztalatokat. Fejezetekre osztottam, mert hosszú lenne egyben. Aki Londonba jön, annak esetleg még hasznos is lehet, de ha majd megvan a munka, akkor megmondom, hogy melyik volt a tuti recept.

Az álláshirdetések legáltalánosabb gyűjtőhelye a Monster, amikor kiértem, csak ezzel próbálkoztam, de nem volt taktikus döntés. Itt is, mint mindenhol, igaz, hogy több lábon kell állni. A Monster kezelőfelülete néhány havonta megváltozik, megújul, ilyenkor újra kell tanulni, de alapjában könnyen kezelhető. Maximum 5 önéletrajzot lehet feltölteni. A legtöbb hirdető ügynökség, akikről majd a későbbiekben esik szó. A Monstert csak azért használom még mindig, mert egyszer egy ottani állásra hívtak interjúzni. Más jó tapasztalatom nem volt vele.

A vendéglátós munkákhoz a Caterer.com-ot tudom ajánlani, a hoteles melómat is onnan szereztem, ezen az oldalon van minden dögivel, ami vendéglátás.

Kedvencem az Officerecruit.com, nem tudom, miért, nekem ez vált be, bár nem sok sikerélmény ért, de legalább releváns állások vannak, könnyű jelentkezni, bár itt csak egy önéletrajzot tölthetünk fel.

Sűrűn használom mostanában a Totaljobs.com-ot, méghozzá azért, mert ennél a portálnál tapasztaltam egyedül azt, hogy megtalálják az ember önéletrajzát jelentkezés nélkül, Sallie-vel való barátságunkat is nekik köszönhetem. A Totaljobs is eléggé gyűjtőoldal, de a jelentkezés itt is könnyű, egy önéletrajzot lehet tárolni.

Ajánlották még a Secsinthecity.co.uk-t is, de itt túl sok az átfedés az Officerecruit-tal, így ritkán nézek rá.

Dia ajánlotta a Toplanguagejobs.co.uk-t, én meg rátaláltam a Multilingualvacancies.co.uk-ra, hasonló elven működnek, csak sajnos gyér a választék az olyan állásokból, ahova magyar nyelv kell. Megmondom őszintén, hogy idő és energia híján ezeket nézem a legkevésbé, valahogy alig találok olyan állást, ami releváns lehet.

Még van a Justlondonjobs.co.uk, akikhez feliratkoztam valami csoda folytán hírlevélre, de ritkán látogatom az oldalt, viszont ma küldtek egy érdekes állást, amire jelentkeztem.

Aztán ott van még a Reed.co.uk, ezt nem annyira szeretem, mert mutatja, hogy hányan jelentkeztek az adott állásra, ami nálam nem motiváló tényező. Viszont most, hogy így eszembe jutott, lehet, hogy holnap ránézek azért, és hátha találok vmi ígéretes lehetőséget, amire nem jelentkeztek 836-an (nem vicc!).

Végül pedig jöjjön mindenki kedvence, a Gumtree, néha, végső elkeseredésemben elkezdek itt keresni, ami azért nem mondható professzionálisnak, gyakran találok álláshirdetést tele helyesírási hibával, és innen még sosem jött visszajelzés semmilyen állásra. Ja, de egyszer, de az is átverés volt!

süti beállítások módosítása