Jócskán le vagyok maradva a könyvbeszámolóimmal, mert már Fabriciust is kivégeztem, viszont A. J. Christian: Mit keresett Isten a hálószobában? című könyvéről még szót sem ejtettem.

Elárulom, hogy Istenről és hittérítésről szó sincs benne, ezt azért fontos leszögezni, mert én is szkeptikus voltam, amikor Ági, a lakótársnőm, kezembe nyomta a művet. Éppen arról beszéltünk, hogy május elején voltak valami rendezvényen, ahol egy indiai guru beszélt. Nekik egyébként is van spirituális vénájuk, engem meg elkezdett érdekelni a téma, és akkor került szóba Krisztián (azóta csak per Krisztián), akinek csendgyakorlatai és különböző táborai viszonylag ismertek Magyarországon.

Így került a kezembe a Mit keresett Isten a hálószobában?, és a metrós reggeleken valamint délutánokon el is kezdtem magamba gyűjteni a "tudást". Pestiesen szólva Krisztián osztja az észt rendesen, de mindeközben meg olyan kegyetlenül rávilágít az emberi ego melléfogásaira, hogy zavarba ejtően magunkra ismerhetünk. Jobb lehet, mint egy pszichológus, mert egy másik emberrel kevésbé vagy őszinte, de egy könyv olvasásakor szembe kell nézned magaddal - minek is hazudnál? -, és szépen-lassan meglátod, hogy hol milyen hibákat követtél el.

Ez a kötet a szerelem, párkapcsolat, barátság, házasság témaköreit öleli fel, és miután letettem a könyvet, kicsit azt kívántam, hogy bárcsak 2003 októbere előtt olvastam volna. Bár akkor valószínűleg még nem voltam elég érett, és az elmúlt évek tapasztalatai kellettek ahhoz, hogy most kicsit tisztábban lássam, hogy milyen is vagyok a különböző élethelyzetekben.

A könyvnek sztorija nincs, vagy ha van is, nagyon gyenge, kérdezz-felelek formájában mondja el gondolatait Krisztián, és van férfi és női kérdezője is, hogy meglegyen az egyensúly.

A kötetben sokszor visszatér az intés Krisztiántól: "Ne higgy nekem, csak figyelj. Figyeld magadat."

Van néhány ismerősöm Ágiékon kívül is, aki találkozott már a szerzővel, és mindenki csak megerősítette, amit én is éreztem, hogy ebben a pasiban van valami nyers férfierő, és még a szavain keresztül is érezni lehet a kisugárzását. Folyamatosan úgy éreztem olvasás közben, hogy szívesen megismerkednék vele, és csak hallgatnám.

süti beállítások módosítása