első hónap

Címkék: munka összegzés londonban mikiéknél

2009.11.30. 00:25

Pár nappal már át is léptem azt a bizonyos első hónapot a Miki Travelnél, és ez a pár hét hihetetlenül gyorsan eltelt! Napról-napra többet tudok, és több dolgot már önállóan kezelek, ami nagyon jó érzés, és önbizalmat ad. Még mindig nagyon tetszenek a munkakörülmények (kivéve, hogy nincs mikró, így minden nap külön fejtörés, hogy mit is egyek és hol, nem beszélve az anyagi vonzatáról), 1-2 hét után már a légkondit is sikerült eltereltetni, hogy ugyan ne az én vállamra fújjon, mert egyik estére be is lázasodtam tőle.

Volt közben egy World Travel Market, ahova sikerült eljutnom egy pár órára, és bár otthon gyerekként sosem éreztem különösebb izgalmat az Utazás Kiállításokon, itt most nagyon élveztem, legszívesebben minden lehetséges úticélról begyűjtöttem volna a katalógusokat.

Egy dolog nem stimmel teljesen, ez pedig a közvetlen főnökömmel való kapcsolatom. Nem tudom, hogy azért van ez, mert olasz, vagy csak szimplán a személyiségéből fakad, de olyan bunkó stílusa van velem szemben, hogy néha a bicska nyílik ki a zsebemben, néha meg elbőgném magam. Most úgy döntöttem, hogy 1 hetet adok neki, és megnézem objektíven, hogy tényleg paraszt-e vagy mi a baja, meg változik-e valami, de ha nem, akkor kénytelen leszek leülni beszélni vele, mert igaz, hogy fiatal vagyok, igaz, hogy kezdő (?), de akkor sem tűrök el mindent. Lehet, hogy a fene nagy igazságérzetem fog a mélybe taszítani egyszer, de ilyen vagyok.

Az első havi értékelésem mérlege pozitív volt, a supervisorok (nem a Marta) meg vannak elégedve a teljesítményemmel, a tempómmal és a hozzáállásommal; amin javítani kell, az a részletekre való odafigyelés, és pontosság. Ez a következő havi célkitűzés.

Mindenki kérdezi, hogy mit is csinálok pontosan, és most már több fogalmam van róla, mint az első hét után. Marta és Marco kötik a szerződéseket a londoni hotelekkel, és én a Marta szerződéseit készítem elő egyrészről. Ez azt jelenti, hogy bejön a hotel ajánlata a következő szezonra (ami most a 2010-es nyári szezon), én ezt rögtön megkapom Marta-tól, és olyan formába öntöm, hogy az egyértelmű és professzionális legyen. Erre van egy Miki-s szerződés sablon, amit az aktuális hotelnek megfelelően kell átírni, kiegészíteni. Ezután egy infopack-et készítek, amiben szerepelnek az előző időszakok árai összehasonlításképpen, valamint különböző statisztikák arról, hogy 2008-ig visszamenőleg hogy alakultak az eladások az adott hotelben. Ez a munka egyik része.

Ezen kívül a hotelek ún. close-out-jait kezelem, amikor írnak, hogy telt ház van, és ne adjunk el több szobát, ilyenkor a rendszerben le kell zárnom az adott napot. Mivel éppen csúcsszezon van, és a gyenge font-euró árfolyam miatt özönlenek a túristák Londonba vásárolni, így ebből nagyon sok van. Marco szerint decemberben Londonban kb. 2-300 szobával több van eladva, mint amennyi a város összkapacitása, így ezek a close-out-ok elég fontosak, ugyanis ha nincs időben lezárva a nap, és bejön egy foglalás, akkor a hotel elutasíthatja.

A supervisoroktól is kapok napi munkát, ami a régiónk szerződéseinek feldolgozása, rendszerbe bevitele. Ilyenkor nemcsak londoni, hanem bármilyen régióbeli szállodát kaphatok. Amióta például több tájföldi szerződés mögöttem van, rájöttem, hogy egyszer oda is szívesen elmennék, nem beszélve Dubai-ról, ahol egy háromcsillagos szállodában olyan szolgáltatások vannak, mint Londonban az ötcsillagosokban.

A munkakörömhöz tartozik még a konkurencia árfigyelése is, amit nagyon trükkösen szerzünk meg (szerintem egy valaha volt utazási irodai dolgozó eladta a jelszavát egy olyan oldalhoz, ahol meg lehet nézni, hogy egy szállodában melyik Miki-hez hasonló operator-nak milyen árai vannak), és baromira unalmas, talán ezt szeretem a legkevésbé. Meg a kávéfőzést, amiben még mindig nem vagyok bajnok, de nem is törekszem erre. Hála istennek azért nem sokszor kérnek meg ilyenre.

Ha sok a stressz, akkor azt a konditeremben vezetem le, ráálltam a heti kétszeri "edzésre", és 12 km/h-val nyomom a futópadot kifulladásig, de jól esik.

Egyelőre nagyjából minden oké, és tetszik meg szeretem, főleg, hogy szerdán megyünk a Hiltonba vacsizni, úgyhogy kíváncsian várom, hogy mit hoz a második hónap!

süti beállítások módosítása