vigyázz, kész, AMS!

Címkék: utazás éljen tesó ams

2009.12.01. 00:01

Azt említettem már, hogy szombaton összefutok a tesómmal? Nem is akárhol, hanem az amszterdami Schiphol repülőtéren, reggel 9:15 magasságában! :)

Mondanom sem kell, hogy teljes az izgalom Bp-London tengelyen, készülünk nagyon az első közös útunkra (Londont nem számítjuk, mert akkor én nem utaztam, csak ő). Szombat reggeltől kedd estig maradunk, a visszaútra nem találtunk egy időben induló repülőt, úgyhogy lesz kb. 45 perc a két felszállás között, de az odaút annyira szerencsésen sikerült, hogy kb. ugyanakkor indulunk a két városból, és a landolásaink között 5-10 perc fog eltelni.

Anyagi okok miatt a hotelfoglalás eléggé későre hagytam, de sikerült annyira jó megoldást találni, hogy azóta is örömtáncot járok, ha eszembe jut. Ezúttal a lastminute.com segítségét kértem, mert itt fontban vannak a szobaárak, és nem a mostani majdnem 1:1-es árfolyamon, hanem egy régebbi barátságos tarifán. Így azt mindenképpen tudtam, hogy fontban érdemes fizetnem. A büdzsé a 3 éjszakára egy kétágyas szobára 200 font volt, de sikerült ennek töredékéből foglalni egy top secret ajánlatot, amit előtte gondosan körüljártam, és pontosan tudtam, hogy melyik hotelre szól. Kicsit persze féltem, hogy a végén a visszaigazolásban nem az áhított szálloda neve lesz, de nem volt semmi para.

Szállás, repjegyek oké, a Tesó váltja szorgalmasan az eurót már jó pár hónapja, én meg már a második amszi útikönyvet bújom a metrón, hogy nehogy lemaradjunk valamiről. Persze óvatosan kell bánnom a szervezéssel, mert a tesóm nem szereti az agyontervezett dolgokat, és legszívesebben a könyveimet jó mélyre tenné a bőröndben, de ahhoz, hogy tartalmas legyen ez a pár nap, igenis szükség van egy-két előkészületre.

Ötleteink persze vannak: biciklibérlés és a város felfedezése két keréken, hajókázás a csatornákban, Van Gogh Múzeum és Anna Frank háza, szombat estére valami underground buli, shopping, sajtevés, palacsintázás, különleges boltok (pl. fogkefe- és kondombolt) meglátogatása, stb.

Már csak 4 nap, be vagyunk sózva!!

süti beállítások módosítása