Az augusztus 20-i hetet Londonban töltöttem, főként azért, mert Alex és Rishi esküvőjére voltam hivatalos, meg azért, hogy meglegyen az idei adagom a kedvenc külfödi városomból, harmadrészt pedig azért, mert idén még nem voltam nyaralni. 

Megérkeztem 20-án, és mintha hazaértem volna. Mintha nemcsak Budapest, hanem London is az otthonom lenne. Semmi nem furcsa vagy idegen, hanem valami megmagyarázhatatlan megnyugtató érzés, hogy bárhol vagyok, tudom, hogy az hol van, ismerem az utcákat és a városrészeket, kevés a rácsodálkozós újdonság.

Őszintén szólva a londoni életem emlékeit nem szépítette meg az idő: élénken élnek bennem a magányos hétvégék, a pénztelen hónap végék, a család hiánya, a különböző lakótársakkal való küzdelem, az unalmas munka, stb. Ettől függetlenül most iszonyatosan jól éreztem magam! Sokkal-sokkal jobban, mint amikor kint éltem, kivéve persze azokat a napokat, amikor meglátogattak azok az emberek, akik közel állnak hozzám.

Már a reptéren is éreztem a sok londoni magyar között, hogy semmi pénzért nem szeretném most ugyanazt átélni, amit ők. Tényleg igaz, hogy nekem kint túristáskodás való a legjobban: van elég idő, ideális esetben van elég pénz, és semmi gondom sincs!

7 napig csak azt csináltam, ami jól esett. Kb. 8 Gap-ben jártam, mert kíváncsi voltam, hogy mindenhol ugyanaz kínálják-e. Lakáskiegészítőket vettem. Cafe Rouge-ban steak-et ettem, Hummingbird Bakery-ben cupcake-et. Járkáltam a Southbank-nél Westminstertől Tower Bridge-ig, a Greenwich-i piacon, ahol valami indiai cérnás technikával szedettem ki a szemöldököm, és még arra is majdnem rávettem magam, hogy a Selfridges-ben csináltassak sminket az esküvőre.

3 egymást követő napon 3 múzeumot is meglátogattam: A National Portray Gallery-ben a BP Portrait Awards 2012 kiállítást néztem meg, mert azt minden évben meg szoktam, a Tate Modern-ben Damien Hirst-et (főbb ismertetőjegyei: gyógyszerek, csikkek, félbevágott állatok, pöttyök és pillangók - akit ez felcsigázott, annak szívből ajánlom!), a V&A-ben pedig a Ballgowns (Báliruhák) kiállítást. És ne felejtsem el, hogy voltam moziban is, a Wedding Video című filmet láttam a volt kolléganőmmel, ami nagyon cuki film, és meglehetősen aktuális most, hogy gyakorlatilag kéthetente járok esküvőkre.

Ezer éve nem éreztem azt, hogy tengernyi időm lenne, amivel azt kezdek, amit szeretnék. Hétközben betemet a meló, hétvégére marad minden tennivaló a lakásban, valamint a szocializálódás. Minden percem be van osztva, és ez igencsak frusztrál. Londonban mindennek a hiányát elmondhatatlanul élveztem! Esténként volt fix programom, amikor a barátokkal vacsorázni mentem, de egyébként szabad voltam, mint a madár! Azóta is ezen gondolkodom, hogy hogyan tudnám ezt Budapesten is megvalósítani. Valószínűleg segített az is, hogy hihetetlenül kevés cuccal mentem: egy heti ruhatár, beleértve az esküvőre szánt alkalmi ruhát és cipőt, belefért egy Ryanair-kompatibilis kisbőröndbe. Semmi felesleges kacat, amiért aggódni kellett volna, még könyv sem jöhetett velem, csak egy újság. A kinti életem alatt szerintem sosem fordult elő, hogy egy annyira kicsi táskával közlekedtem volna, amibe a jelenlegi pénztárcám nem fér bele, most egy hétig elvoltam így.

Tehát a lényeg: szuperül éreztem magam, feltöltődtem, kikapcsoltam, kipihentem magam, kielégítettem a kultúrális éhségemet, mindent megvettem, amit szerettem volna, és résztvettem Alex és Rishi nagy napján, ami szintén remekül sikerült. Megvan a kis esküvőnek a maga varázsa, családias és meghitt, ugyanakkor minden megvolt, ami a nagy esküvők sajátja, nem lett "lefapadosítva". Hozzáteszem, hogy lagziban még nem láttam ilyen hang-, és fénytechnikát, mint itt, konkrétan olyan érzés kapott el, mintha egy menő klubban lettem volna. LCD tévéken ment az éppen aktuális szám klippje, villódzott a stroboszkóp, és éjfélkor a Faithless Insomnia szólt! Az biztos, hogy nem volt "100 forintnak 50 a fele"!

Remélem, hogy az életem hátralévő részében mindig ilyen egyértelműen pozitív élményeim lesznek majd Londonban, mert a városba még mindig minden bizonnyal szerelmes vagyok! :)

süti beállítások módosítása