lisszabon következő adag

Címkék: utazás lisszabon

2011.02.09. 00:14

Az előző bejegyzésben már kifejtettem, hogy miért is repültem éppen Lisszabonba, azt viszont az utazás előtt nem tudhattam, hogy jó ötletnek bizonyul-e. Visszatérve a kirándulásból azonban megerősíthetem: januárban is érdemes ellátogatni, még ha kicsit bizarrnak is tűnhet, hogy egy tipikusan nyári várost célozzunk meg.

Lisszabon nem egy fürdős-tengerparti helyszín, bár a Tejo folyó partján fekszik, de az óceán közelsége miatt ez általában még nyáron is túl hideg egy csobbanáshoz, a legközelebbi tengerpart pedig egyrészt messze van, másrészt szezonban tömegeket vonz, ezért nem alkalmas nyugodt strandolásra. Így fürdeni csak körülményesen tudunk, ám a hőmérséklet magas, és a város tele van dombokkal, melyekre rekkenő hőségben felmászni igazi kihívás. Ennek tükrében úgy érzem, hogy januártól márciusig is teljes élmény lehet a városnézés, az idő kellemes 15-17 fok, és bár előfordul eső, az mégsem olyan mint Angliában, hogy napokig eltarthat, talán 15-20 percig esik, utána bátran lehet folytatni a túrát.

Emellett nem elhanyagolható szempont az utazás költségvetése, amiről már szintén írtam. Londonhoz viszonyítva Lisszabon egyáltalán nem drága, én kb. 50 euró/nap zsebpénzből kényelmesen kijöttem. Tömegközlekedésre nem nagyon költöttünk, mert a látványosságok gyalog is elérhetőek, ha meg netalán mégis buszra vagy villamosra szálltunk, a jegyek 1.50 euró és 3 euró között mozogtak. Érdemes még megemlíteni a Stockholm-i repülőtéri mizéria után (Ryanair reptér 100 km-re a várostól, a 80 perces buszút ára 110 SEK, kb. 11 euró), hogy Lisszabon reptere viszonylag közel fekszik a városhoz, maximum fél óra az út busszal, és 3.50 euróba kerül. A reggelink első részét általában a szállodában fogyasztottuk, a második részét, ami egy italból és tipikus portugál süteményből állt, egy pasteleriában, ez sem került 3-4 eurónál többe. Vacsorákra maximum 20 eurót költöttünk fejenként, ebben benne volt az előétel, főétel, desszert és még egy üveg bor vagy sangria is. 

Utánanéztem a Lisszabon kártyának az utazásunk előtt, hogy megéri-e megvenni, és végül úgy döntöttem, hogy per pillanat nincs szükségünk rá, de ha valaki többet szeretne tömegközlekedni, esetleg több múzeumba látogatna, mint én, akkor mindenképpen ajánlom.

(folyt. köv.)

süti beállítások módosítása