Tapasztalataim szerint az mindig gyanús, ha feltölti az ember az önéletrajzát egy portálra, és rögtön hívja valaki olyan lehetőséggel, amire nem is pályázott. Elhiszi az ember, hogy valamit nagyon tudhat, de általában ezek nem jelentenek jót.

Az első ilyen tapasztalat megérkezésem 4. napján volt a videóönéletrajzos ügynökséggel, azóta sem tudom, mi lett a felvétellel. Csak reménykedni tudok, hogy nem a youtube "Magyar lány Angliában állást keres" című szégyenfalát gazdagítja.

Másodszorra, amikor felhívtak, egy beszélgetésre invitáltak a lehetséges betölthető állásokról. Első perctől gyanús volt, ki is derült, hogy csillióért akarnak engem kitréningelni pénzügyi szakértőnek, állást utána nem garantálnak, de jók az esélyek. Valóban, jelen gazdasági helyzetben pont olyan pénzügyi szakértőkre van szükség, akik 40 órás online tréningen tanulták a szakmát. Barmok!

Harmadszorra hívott Sallie, tehát van sikerarány is, ő szimplán csak végigcsekkolta a CV-ket kritériumok alapján, és kiválasztott engem is.

A negyedik eset most hétfőn volt, amikor már remegve vártam, hogy a telefonom megcsörrenjen egy ismeretlen számmal, így is lett, ő volt Andy, aki egy toborzó cég munkatársa, és irodai pozícióba keres embereket. Úgyhogy kedden mentem Moorgate-hez, ami nagyon jó környék, igazi vibráló öltönyös-kosztümös-dolgozós világ nagy irodaházakkal, földszintükön M&S üzletekkel és Starbucks-szal. Impozáns iroda, csupa szökőkút, pálmafák, kanapék a lobby részben. Gyanúsan sokan vártak ugyanarra a cégre, végül egy csajjal egyedül maradtunk, és kérdeztem tőle, hogy van-e valami fogalma arról, hogy itt mit akarnak tőlünk, mert szerintem ránk akarnak sózni valamit.

Majd megjött Andy, kitöltetett velem egy lapot, és elkezdtünk dumcsizni. Igazi sales-es azzal a hamisíthatatlan lehengerlő stílussal (porszívóügynök), ami ilyen helyzetben irritál, magánéletben viszont inkább motivál (hogy milyen irányban, azt most hagyjuk!). Andy fél perc alatt megtalálta a gyenge pontomat, mégpedig a frusztrációt, hogy nem vagyok képes bekerülni egy irodába, és mint az ilyenkor lenni szokott, ő tudta a gyógyírt a bajomra! Zsunak egy online tanfolyam kell 990 fontért, melyet 27,50 fontos havi részletekben 36 hónap alatt fizethet ki.

Gondoltam, nem hagyom ott azonnal a pasast, dolgozzon meg a pénzéért, győzzön meg, mindeközben olyan nagyon nő voltam, amennyire lehetett, és lám, még a rámenős sales-est is zavarba lehet hozni. 50 percig nyomtam a kétségeimet és a kérdéseimet, nyitva hagyva a lehetőséget, hogy esetleg belemegyek. Hősiesen állta a sarat, mindent bevetett, hogy meggyőzzőn.

Még akár el is mennék egy ilyen tréningre, ha látnám értelmét. De mivel ez a jelenlegi kizárólag az alapokat karistolja minden téren, gyakorlati haszna meg nincsen, így kénytelen voltam Andyt visszautasítani. Persze próbált erősködni, hogy nem az a lényeg, hogy tanuljak, hanem hogy legyen papírom a tanfolyamról meg egy vizsgám, de mondtam neki, hogy akkor nézzünk egy olyan csomagot, amiben csak a vizsga meg a papír van, mert nem fogok bohóckodni a semmiért. Azt javasolta, hogy oldjam meg magamnak, és ha van vizsgám, hívjam fel.

Maga a cég egyébként jó ötleten alapul. Először csak az volt a profil, hogy nagyobb cégek informatikai infastruktúráját építették ki, majd kibővítették a munkaerőtoborzás szolgáltatással. Hozzá kitalálták ezeket a tréningeket, mert ők csak olyanokat közvetíthetnek ki, aki átment a vizsgán, ezzel is biztosítva a kiemelkedő minőségű munkavállalókat. Minden felvett ember után megkapja a cég a munkavállaló éves fizujának 20%-át, és ennek fejében kedvezményeket ad a munkavállalót alkalmazó partnernek a számítógépes rendelésekkor. Jól felfogott érdekek egész körforgása alakul így ki!

De ha nekem Andy nem tudja garantálni a munkát 100%-ra, akkor nem érdekel.

süti beállítások módosítása