Ha a webes jelentkezések után nagy a csend, általában elszánja magát a munkakereső, hogy elmenjen az ügynökségekhez, és házaljon az önéletrajzával.

Nos, ez azért nem ennyire egyszerű. Valószínűleg a mostani gazdasági helyzetnek és a munkát keresők tömegének köszönhetően az ügynökségek csillivilli honlapjain beígért személyre szabott tanácsadás, és a jövő közös megbeszélése jobbára elmarad.

Vegyük sorban. Van Sallie barátnőm a Maze Recruitment-nél, akinek egyetlen jócselekedete az volt, hogy eljuttatott egy interjúra úgy, hogy előtte nem is tudtunk egymásról, sőt, a mai napig nem találkozunk. Sallie-vel beszéltem mostanában, nincs semmi a tarsolyában, de természetesen amint lesz, szól. Van egy olyan érzésem, hogy ez a hely elég profin nyomhatja, mert az a törődés, amit előtte-utána kaptam, nem volt átlagos. Otthon sosem tapasztaltam ilyet.

A kedvenc ügynökségem a Brook Street, ahova még januárban regisztráltam. Komoly volt az is, gépelési feladat, Word, Excel, ezer űrlap kitöltése, legalább éreztem, hogy nem hiába jöttem. Most, hogy újra potenciális ügyfelük lettem, küldtem új önéletrajzot, majd egy hét múlva személyesen is elvittem, rá két napra ismét bementem (közel van a lakáshoz), hogy tanácsot kérjek az önéletrajzzal kapcsolatban - igazából csak álca volt, hogy minél többet lássanak. Ottani kontaktom John, őt szoktam hívogatni, általában semmi jó híre nincs, de amint lesz, szól majd. John egyébként sokkal segítőkészebbnek tűnik, mint Natalie, a másik toborzó cápa.

Voltam már az Office Angels-nél és az Adecco-nál, mindkettőnek elég kiterjedt irodai hálózata van London-szerte, sajnos a recepción túljutni szinte lehetetlen. Van tapasztalatod? Van. Van nálad CV? Van. Akkor köszi, majd értesítünk. Hát így megy ez.

A legutálatosabb a sorban ismét csak a Reed, ahol olyan szinten flegmák, és bunkók voltak, pedig egy kirakatban meghirdetett állásról érdeklődtem (egyébként eszemben sem lett volna bemenni), hogy otthagytam őket a fenébe. Könyörgöm, ha valaki egy üvegfalas irodában dolgozik, ahova betérhetnek potenciális ügyfelek, akkor ne teli szájjal zabáljon az üveg mögött, és ha bejön valaki, akkor tegye már le a kajáját! Vagy ez csak nekem szúr szemet?!

süti beállítások módosítása