dolgaink

Címkék: barclays londonban homeoffice

2009.04.01. 17:00

Folyamatosan kellemes meglepetések érnek az angliai mindennapokban.

Példának okáért akartam a tesómnak képeslapot küldeni a ma esedékes születésnapjára, ezért múlt hét kedden délután postára adtam, biztos, ami biztos, odaérjen. Csütörtökön már csillogó szemmel olvasta a címzett az üdvözlő sorokat. Az ár 50p volt.

Aztán nagy adóvisszatérítésben vagyok, mert kiderült, hogy igazam volt, és nem jogosan vontak tőlem adót az utolsó fizetésemnél, úgyhogy felhívtam az APEH-ot, és kértem tőlük egy adóvisszaigénylési nyomtatványt, ami írd és mondd 1 lap (mondjuk mind a két oldalán van szöveg, de az egyiken csak instrukciók), kitöltése nem bonyolult, mindössze nyilatkoznom kellett arról, hogy a hotel óta nem kerestem egy kanyit sem (itt nem kellett hazudnom), és csatolni két olyan papírt, amit a hoteltől kaptam, és rajta van, hogy mennyi adó lett tőlem levonva. Hétfőn postára adtam mindent, mert akkor telt le a 4 hét, amit ki kell várni ilyen esetben, ellenkezőleg az új munkahelyen kapott első fizetésnél kompenzálják az embert.

Mivel a Home Office regisztráció óta elköltöztem, így minden levelezés a Primrose-ra megy, gondoltam, most hogy pénzt várok, lehet előnyös lenne bejelenteni az új címemet. Ehhez felhívtam az APEH-ot ismét, de mondta az automata, hogy neten is meg lehet oldani, így kitöltöttem egy nyomtatványt online, és elküldtem hétfőn. Kedden meg is érkezett az e-mail arról, hogy feldolgozták, köszönik.

A Barclays-nál ugyanilyen könnyen ment a lakcímváltoztatás, egy papír kitölt, rajta régi cím, új cím, és bemutat egy személyazonosság igazoló dokumentum.

Mennek itt a dolgok gördülékenyen!

süti beállítások módosítása