berry? droid? i?

Címkék: körkérdés londonban

2010.01.07. 00:07

Tavaly azt mondta a Jézuska, hogy vehetek magamnak egy telefont. Akármilyet, amilyet csak szeretnék. És én egyből a régóta áhított BlackBerry-re gondoltam. A hibát ott követtem el, hogy ahelyett, hogy december 27-én elmentem volna az első üzletbe, és megvettem volna, elkezdtem morfondírozni. Meg utánanézni. De főleg tanácsokat kérni. 

Ennek eredményeképpen mostanra eljutottam a teljes bizonytalanság és döntésképtelenség állapotába. Rájöttem ugyanis, hogy fogalmam sincs a telefonokról, az újgenerációs okostelefonokról meg végképp nem, és úgy érzem, a feladat kezdi meghaladni a képességeimet. Hála az égnek, nem mindenhez vagyok reménytelenül ostoba, de a kütyükhöz (és az autókhoz is többek között) lövésem sincsen. Az a baj, hogy nem is érdekelnek, csak átlagosan 3 évenként, amikor lecserélném a régit. 8 éve van mobilom, és ezalatt az idő alatt mindössze 3 készüléket fogyasztottam el.

A BlackBerry-ről azt mondják, hogy ne vegyek, mert az menedzser-telefon. Az Android készülékek állítólag túl "geek"-ek számomra, és nem használnám ki a bennük rejlő fantasztikus lehetőségeket. IPhone-t meg én nem szeretnék, mert abszolút nem én vagyok, és ha én lettem volna, vagy vágytam volna rá, akkor már megszereztem volna, Londonban ugyanis minden másfeledik embernek van, és mindenféle akciókkal nem is megfizethetetlen kategória.

Így most itt ülök, összezavarodva néhány barátom és ismerősöm tanácsai után, amikor ma este a következő párbeszéd zajlott le:

- Szerintem az iPhone való neked, sok app van hozzá, és nagyon intuitív.
- De Zs. azt mondta, hogy vegyek Android telefont.
- Zs. egy geek.
- De van szíve.

És ekkor eldöntöttem, hogy kikérem azoknak a véleményét telefon ügyben, akik a blogot olvassák. Kérlek, hogy kommentáljatok, és segítsetek megtalálni a számomra legmegfelelőbb okostelefont, vagy csak írjátok le véleményeteket, érveiteket, hogy mit olvastatok róluk, ezzel is közelebb hozva a megoldáshoz.

Néhány támpont, hogy mire is kell nekem az új készülék: a legfontosabb, hogy telefonálni és sms-ezni tudjak vele, de erre a jelenlegi Nokia is bőven megfelelne (a típusszámát már elfelejtettem, ez is sokat elárul az affinitásomról). Ami miatt mégis új kell, az az internet: szeretnék Gmailt nézni, Facebookozni, Twitterelni, blogolni a telefonon, megnézni, hogy hol vagyok, és hogyan jutok el A-ból B-be, szeretném követni a bankszámlámat, ha kell, akkor moziműsort nézni, Tfl-t, vonatmenetrendet, repjegyeket. Tehát internet kell rá kifulladásig, lehetőleg WiFi kapcsolattal. Legyen rajta egy masszív mp3-lejátszó, mert jó lenne reggelenként zenét hallgatni az unalmas metrózás közben, ebből következik, hogy szinkronizálhatónak kell lennie a laptopommal, lehetőleg minél egyszerűbben. A kamera nem annyira fontos benne, mert sosem a telefonommal csinálok képeket, de az úgyis van mindegyikben. Amire különösebben nincs szükségem, azok a trükkös applikációk, amik lehet, hogy hasznosak, de étteremajánlóra és ruhatervező kiegészítőre nem vágyom.

Az iPhone-t sem iktatom ki a versenyből, mert ha okostelefonokról van szó, akkor nem is lehet, de pillanatnyilag a BlackBerry Bold és a HTC Tattoo vagy Magic vannak az élbolyban.

Ne féljetek véleményt mondani, mert ahogy a Tesco szlogen is mondja: Every little helps. Előre is köszönöm! :)

süti beállítások módosítása