Kicsit szkeptikus voltam a Notting Hill karnevált illetően, mert a fejemben élt egy kép, hogy valami olyasmi lehet, mint a Budapest Parádé, persze kicsit felturbózva, de mégsem olyan gigantikus, mint a Love Parade. Teljesen biztos voltam benne, hogy techno zenét játszanak, és a sok partiarc napszemüvegben tolja az utcán a tudatmódosíó szerektől magán kívül. Az általánosításért elnézést, a Parádén mindössze egyszer voltam, és mély nyomokat hagyott annyira, hogy a következő években még a környékét is elkerüljem.

Tavaly kimaradtam a londoni karneválból, és egy kicsit sem sajnáltam, idén meg inkább lettem volna Barcelonában egy tál tapas és egy üveg sangria mellett, de sajnos a bank holiday hétvége miatt a repjegyek a hőmérő higanyszálával fordított arányban szöktek az egekbe (jelentem, itt van az ősz, itt van újra, már kábé 3 hete).

Úgyhogy olyan lelkesedéssel néztem a karnevál elébe, mintha a fogamat húznák, és mekkorát tévedtem! Még szerencse, hogy London-szerelmesként minden érdekel, ami ebben a városban történik, pláne ha ekkora felhajtás kíséri.

Mindkét nap volt szerencsém belekóstolni a karibi lázba, és nagyon tetszett! A jelmezek egyszerűen lenyűgözőek voltak, több méterrel meghosszabbítva az őt viselő embert minden irányban, szemkáprátató színekben. A táncosok úgy mozgatták a csípőjüket, hogy ha nem szégyelltem volna, órákig elnéztem volna őket deréktól lefelé. És mindenhol hallgattuk azokat az igazi jókedvet teremtő karibi zenéket, amikről sosem gondoltam, hogy tetszeni fognak, amíg azt hittem, hogy az a karibi zene, amit évekkel ezelőtt Cuba Librében hallottam. Alex kolléganőm pasija Trinidad és Tobago-ból származik, és nemrég mutattak néhány zenét, úgyhogy már akkor beleszerettem a hangulatába. Hétfőn velük voltam kint, és a srácnak nyomban honvágya lett. 

Az első élmény után akár minden héten elmennék egy ilyen karneválra! Bármerre néztem, rengeteg autentikus étel (jerk chicken - ragadósra pácolt tűzön sütött csirke), ital (rum), kókusztej kókuszdióból szívószállal, kamionok, táncoló, félmeztelen karibi pasik, Jamaica-hangulat, reggae, ringó csípők, egy teljesen más világ London jómodú negyedében. Ezeknek az embereknek a tánc annyira a vérükben van, hogy már a 12-13 éves lányok is annyira szexin rázzák, hogy én jövök zavarba. 

Az Evening Standard-ből meg a következőket tudtam meg: több mint 600 ezer ember bulizott a hétvégén Notting Hillben, elfogyott körülbelül 5 tonna csirke, 25 ezer liter rum és 16 ezer zeneszám szólt 41 hangtechnikai egységből. 20 embert állítottak elő jogtalan fegyverviseléssel, és pár százat letartóztattak kábítószerproblémák miatt. Néhányan az este végeztével köveket dobáltak a rendőrökre, akik egyébként példásan irányították a tömeget. 

Helyileg egyébként a Ladbroke Grove-n folyt a mulatság (metróállomás lezárva) valamint a Westbourne Grove-n és a Great Western Road-on. A Central Line néhány állomása járhatatlan volt, emiatt a tömegközlekedés okozott némi bosszúságot, de egyébként fegyelmezetten viselték az emberek.

Ha bárkinek ezek után kedve támadna a karibi hangulatra, irány London jövőre augusztus utolsó hétvégéjén, nem fogja megbánni. Európa rengeteg országából utaznak fiatalok és idősebbek a karneválra minden évben. A hotelárak kicsit borsosak, de nem megoldhatatlan!

süti beállítások módosítása